Wystartował MOTO WOJAŻER 2019, YAMAHA NIKEN – premiera

Grupa AC Motors po letniej przerwie powróciła z cyklicznymi spotkaniami dla motocyklowych turystów pod hasłem ,,Moto Wojażer”. Są to comiesięczne spotkania gdzie sami motocykliści opowiadają o trasach i miejscach które uprawiając motocyklową turystykę warto odwiedzić. Tym razem prelegenci trójmiejskiego multidealera opowiadali o wyprawach do Serbii, Kosowa i Rumuni.

 

,,Tego co dowiemy się od osób które opowiadają o swoich podróżach nie dowiemy się z żadnego przewodnika. W trakcie prelekcji możemy zapytać o każde nurtujące nas zagadnienie związane z daną wyprawą. Mamy nadzieje że nasze spotkania będą inspirować kolejne motocyklistki i motocyklistów do odkrywania świata z motocyklowej perspektywy. A doświadczenia osób występujących podczas naszych spotkań ułatwią planowanie takich podróży” – Filip Kozioł

Kolejne spotkanie z cyklu “Moto Wojażer” odbędzie się 24 listopada o godzinie 12:00 w AC Motors Rumia. Goście opowiedzą między innymi o eskapadzie z Maroko przez Mauretanię i Senegal, do krainy uśmiechu – Gambii.

Podczas eventu który miał miejsce w salonie Yamaha AC Motors odbyła się także pomorska premiera najmłodszego dziecka Yamahy, czyli NIKENA.

Wykorzystany w modelu NIKEN wyjątkowy system Leaning Multi-Wheel (LMW) łączy sportową charakterystykę z łatwością prowadzenia, a do tego wzmacnia poczucie stabilności i przyczepności na zakrętach w różnorodnych warunkach i na zróżnicowanych nawierzchniach.

Inżynierowie Yamahy dołożyli ogromnych starań, aby upodobnić charakter tej maszyny do klasycznego motocykla oraz pozwolić większości motocyklistów bezproblemowo przesiąść się z dwukołowców na pojazd LMW Yamahy bez konieczności zmiany stylu jazdy. Kierowcy NIKEN-a już przy pierwszym zakręcie odczują rosnący poziom pewności i radości z jazdy — więcej zabawy i mniej stresu.

Sportowe właściwości jezdne modelu NIKEN uzupełniają jego zaawansowany charakter i umożliwiają motocyklistom optymalne wykorzystanie potencjału 3-cylindrowego silnika o pojemności 847 cm3, oferującego wysoki moment obrotowy.
Muskularna, atletyczna budowa nadwozia NIKEN-a wyraźnie pokazuje, że ten nowy, innowacyjny 3-kołowiec Yamahy został zaprojektowany z myślą o ekscytującej jeździe. Podwójne przednie koła stanowią centralny punkt, z którego wychodzi futurystyczna owiewka i zintegrowany zbiornik paliwa, stwarzając unikalne wrażenie przesuniętego do przodu optycznego środka ciężkości, podkreślające odważny i wyjątkowy profil modelu NIKEN.

Projektanci Yamahy starali się podkreślić odmienną technologię zastosowaną w systemie LMW, dlatego wyeksponowali strukturę i funkcjonalne elementy unikalnego mechanizmu Yamahy.

Model NIKEN został stworzony tak, aby radzić sobie w zróżnicowanych sytuacjach na drodze. Zupełnie nowy rodzaj hybrydowej ramy został opracowany w celu zapewnienia stabilności podczas jazdy po prostej i możliwości sportowego pokonywania zakrętów.

Główka ramy została wykonana ze stali odlewniczej, zaś rejon mocowania osi wahacza – z odlewanego aluminium. Rama główna, łącząca te dwa elementy, jest z rur stalowych. Zapewniając oczekiwaną wytrzymałość, sztywność oraz elastyczność dokładnie tam, gdzie są one potrzebne, hybrydowa konstrukcja wzmacnia wierne i naturalne wyczucie pracy układu podwójnych, pochylanych przednich kół, oferując przy tym zwinność sportowego motocykla oraz doskonałe prowadzenie.

Zastosowany w modelu NIKEN unikalny układ 3 kół (LWM) to, w porównaniu do konwencjonalnego motocykla, zupełnie nowy wymiar. W celu zoptymalizowania prowadzenia, NIKEN otrzymał aluminiowy wahacz o długości 552 mm. Jest on o 15 mm dłuższy niż w MT-09. Zwiększona długość daje poczucie stabilności przy pokonywaniu łuków.

Innym kluczowym elementem designu tej maszyny jest pozycja jazdy. W porównaniu do MT-09 kierowca modelu NIKEN siedzi przesunięty około 50 mm do tyłu. Ta pozycja sprzyja idealnemu rozkładowi masy między przodem a tyłem w proporcjach 50:50, gdy jeździec zajmuje swoje miejsce. Efektem jest doskonałe wyczucie pracy podwozia i układu kierowniczego.

Aby umożliwić sportowy styl prowadzenia, maksymalny kąt pochylenia NIKEN-a zwiększono do 45 stopni. Stało się to możliwe dzięki wykorzystaniu układu kierowniczego z kompensacją Ackermana oraz dźwigniowego systemu zawieszenia zamontowanego po zewnętrznej stronie kół.

Podwójny, „zewnętrzny”, przedni widelec typu upside-down ma regulację tłumienia odbicia i dobicia. To umożliwia motocykliście wybór idealnego ustawienia zawieszenia. Stosunkowo wąski rozstaw kół – 410 mm – owocuje naturalnym odczuciem pracy układu kierowniczego NIKEN-a, a jednocześnie utrzymuje całkowitą szerokość w ryzach.

Ale aby zrozumieć zamierzenia japońskich konstruktorów NIKENA należy zwyczajnie przetestować! I AC Motors daje taką możliwość. Zaprezentowany motocykl trafił bowiem już do floty pojazdów demonstracyjnych gdańskiego salonu i jazda testowa nim jest ogólnie dostępna.

Podczas spotkania w salonie Yamahy dzięki wsparciu grupy Motopozytywni – Trójmiasto wszyscy chętni mogli także przejść szkolenie z pierwszej pomocy i potrenować RKO na fantomie.

Jak widać mimo jesiennej aury sezon eventów dla miłośników motocykli dzięki AC Motors wcale się nie kończy.

 

Umów się na jazdę testową nową Yamahą NIKEN już dziś! Kliknij TUTAJ