GORĄCE PREMIERY DUCATI NA SEZON 2019

Ducati Diavel 1260: sportowy cruiser w nowej odsłonie

Niekonwencjonalny, niepowtarzalny, nie do pomylenia z innymi. Od kiedy tylko pojawił się na targach EICMA w 2010 roku, Diavel oszałamia swoją osobowością, designem, oryginalną sylwetką i rasowym silnikiem. Diavel 1260 drugiej generacji pozostaje wierny pierwotnemu duchowi tego niesamowicie wyjątkowego motocykla, czerpiąc z kluczowych elementów stylistycznych, a jednocześnie zdecydowanie je aktualizując.

Model Diavel po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów EICMA w 2010 roku. Wyścigowe osiągi i wygodna, odprężona pozycja – zderzenie dwóch, wydawałoby się zupełnie przeciwstawnych sobie światów, dały początek kultowi motocykli Diavel. Teraz nadchodzi nowy, czyli jeszcze bardziej sportowy, a dzięki rozbudowanej, najnowocześniejszej elektronice, jeszcze bardziej przyjazny użytkownikowi Diavel 1260 (dostępny również w ekskluzywnej wersji S).

Druga odsłona mocy
Diavel 1260 jest napędzany dwucylindrowym silnikiem Ducati Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3 z rozrządem desmodromicznym, który wcześniej zadebiutował w modelu XDiavel. Dzięki układowi rozrządu DVT ze zmiennymi fazami, jednostka ta dostarcza ekstremalnie liniowy moment obrotowy, nawet przy niskich obrotach. Jednocześnie przy pełnym otwarciu przepustnicy zachwyca osiągami motocykla sportowego. Maksymalna moc silnika to 159 KM przy 9500 obr./min, a moment obrotowy 129 Nm przy 7500 obr./min. Wtrysk paliwa, realizowany przez elektroniczny system Bosch z eliptycznymi gardzielami przepustnicy (odpowiednik średnicy 56 mm), jest zarządzany przez najnowszy system Ride by Wire i trzy tryby jazdy: Sport, Touring i Urban.

Ciągłe inwestycje w jakość, zaawansowane materiały i najnowocześniejsze technologie pozwalają Ducati zapewnić bardzo konkurencyjne interwały serwisowe. Częstotliwość okresowych przeglądów olejowych została wydłużona do 15 000 km (lub 12 miesięcy), a regulacji czasu zaworów do aż 30 000 km. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów do gniazd zaworów, poprawiając wydajność spalania i utrzymując stałą temperaturę pracy silnika DVT Testastretta. Co więcej, innowacyjny system DVT w żaden sposób nie komplikuje procedury regulacji rozrządu.

Komfort sportowej jazdy
Diavel 1260 ma stalową, rurową ramę kratownicową, która wykorzystuje silnik jako konstrukcyjny element podwozia. Jest ona przymocowany do bloku silnika na dwóch głowicach cylindrów, podobnie jak odlewana aluminiowa rama pomocnicza. Do silnika przymocowane są również dwie kute płyty aluminiowe, które obejmują jednostronny wahacz z odlewanego aluminium. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 1600 mm i sportowej geometrii podwozia, osiągi Diavela na mieszanych drogach są dokładnie tym, czego można się spodziewać po marce Ducati. Motocykl oferuje doskonałą zwrotność i wyczucie przodu, zapewniając wyjątkowo precyzyjne i przyjemne prowadzenie.

Z przodu pracuje w pełni regulowany widelec o średnicy rur 50 mm. Regulacja siły tłumienia i wstępnego napięcia sprężyny znajdują się na lewej komorze widelca, natomiast regulacja odbicia znajduje się po stronie prawej. Z tyłu montowany jest w pełni regulowany amortyzator centralny. Doskonałą wydajność układu hamulcowego zapewniają przednie podwójne tarcze o średnicy 320 mm z radialnie montowanymi zaciskami Brembo M4.32. Z tyłu zamontowana jest tarcza o średnicy 265 mm i 2-tłoczkowy zacisk, również wykonany przez Brembo.

Elektronika
Wyrafinowana elektronika, zastosowana w modelu Diavel 1260, gwarantuje zarówno niezwykłą wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. 6-osiowa jednostka pomiaru bezwładności Bosch (IMD 6D) błyskawicznie wykrywa prędkość, przyspieszenie i kąty nachylenia pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania wielu urządzeń sterujących poszczególnymi systemami.

Pakiet elektroniki motocykla obejmuje działający w zakrętach Bosch Cornering ABS EVO, kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO, kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, asystenta startu Ducati Power Launch (DPL) EVO, tempomat oraz system bezkluczykowy Hands Free.

Deska rozdzielcza Diavela 1260 składa się z ekranu TFT oraz oddzielnych modułów kontrolek ostrzegawczych, umieszczonych odpowiednio poniżej i nad kierownicą. Ekran ma cztery różne tryby wyświetlania. Nowością w Ducati jest tryb domyślny, zapewniający minimalny poziom informacji, prezentowanych w bardzo czytelny sposób. Pozostałe trzy to klasyczne tryby wyświetlania Track, Full i City, związane z trybem jazdy. Diavel 1260 ma dedykowane zestawy przycisków na kierownicy z czerwonym podświetleniem. Tempomat posiada oddzielne klawisze do aktywacji i regulacji ustawień prędkości.

Jeszcze więcej sportu – Diavel 1260 S
Nowy Diavel 1260 występuje również w jeszcze bardziej sportowej wersji S, różniącej się od tej podstawowej w pełni regulowanym zawieszeniem Ohlins, dedykowanymi kołami, wyższym modelem zacisków monoblock Brembo oraz jeszcze bardziej zaawansowaną elektroniką (DQS – Ducati Quick Shift Up&Down, DMS – Ducati Multimedia System), która w wersji podstawowej dostępna jest w opcji.

Chcesz poznać całą rodzinę Diavel? – kliknij TUTAJ 

 

Ducati Multistrada 950

Wygląd nowego Ducati Multistrada 950 S jest bardzo nowoczesny, ale jednocześnie niezwykle stylowy, tak jak oczekujemy tego od włoskich motocykli. Kształty maszyny w pełni odpowiadają koncepcji rodziny Multistrada, a proporcje jej poszczególnych elementów podkreślają lekkość całej konstrukcji. Charakterystyczne są tu przednie światła z dwoma reflektorami, kierunkowskazy wbudowane w osłony dłoni, przednie koło o średnicy 19”, skuteczne owiewki i opływowy kształt 20-litrowego zbiornika paliwa.

Multistrada 950S dostępna jest w dwóch wersjach malowania: Ducati Red i Glossy Grey. Na kolor czerwony pomalowana jest kratownicowa rama, która nie nie tylko spina poszczególne elementy motocykla, ale też sama w sobie jest niezwykle wyraźnym akcentem stylistycznym. Model S dostępny jest z aluminiowymi kołami odlewanymi lub szprychowymi, które podkreślają offroadowe korzenie tego modelu.

Chcesz poznać całą rodzinę Multistrady? – kliknij TUTAJ

MULTISTRADA 1260 ENDURO

Sportowy wygląd Multistrady nabrał zdecydowanie charakteru off-road, a wiele wysiłków projektantów z Ducati Style Center włożono w osiągnięcie idealnie zbalansowanych proporcji pojazdu. Nowy wzór malowania, wraz z dwukolorowym siedzeniem, nadaje Multistradzie 1260 Enduro bardziej zdecydowanego, sportowego charakteru.

Masywna, a zarazem płynna stylizacja przodu jest połączona z wąskim tyłem, zaprojektowanym z myślą jeździe w postawie stojącej. Pozycja kierowcy Multistrady 1260 Enduro została określona w celu zapewnienia jak najlepszej kontroli w terenie. Aby zapewnić maksymalny komfort jazdy i dobrą zabawę, kierownicę obniżono o 30 mm, zmieniono również  kształt pokrywy zbiornika paliwa. Multistrada 1260 Enduro w standardzie wyposażona jest w nową lżejszą aluminiową osłonę miski olejowej, przykręcaną bezpośrednio do konstrukcji ramy.

Kolejną cechą Multistrady 1260 Enduro jest siedzisko położone na wysokości 860 mm, o 10 mm niżej niż w modelu 1200. Wynikające z tego przesunięcie środka ciężkości w dół poprawia ergonomię, zapewniając kierowcy większą pewność jazdy i większą zwrotność podczas manewrów. Dostępne są również dwa siodła akcesoryjne – 840 i 880 mm, dzięki którym motocykl dostępny jest dla bardzo szerokiej grupy kierowców.

Przednia szyba Multistrady 1260 Enduro pozwala na regulację pionową w zakresie 60 mm, z użyciem jednej ręki. Dla miłośników jazdy terenowej linia akcesoriów obejmuje również niższą szybę. Dostępne są dwa gniazda zasilania 12 V – jedno bezpośrednio pod siedzeniem pasażera, drugie w strefie deski rozdzielczej. Pod siedzeniem znajduje się również port USB, który można wykorzystać do ładowania smartfonów. Standardowym wyposażeniem Multistrady 1260 Enduro jest również centralna podstawka.

Chcesz poznać całą rodzinę Multistrady? – kliknij TUTAJ

Sportowy temperament i włoski styl: Ducati Hypermotard 950

Jeszcze więcej sportowego ducha i emocji na najwyższym poziomie! To krótki opis tego, co oferuje nowy Ducati Hypermotard, który zadebiutował podczas mediolańskich targów EICMA w listopadzie 2018 roku. Flagowy funbike włoskiego producenta przeszedł nie tylko zmiany wizualne, ale także gruntowne modyfikacje podzespołów. Motocykl jest teraz lżejszy i mocniejszy. Doskonała zabawa gwarantowana!

Hypermotard to motocykl o DNA supermoto, zarówno jeśli chodzi o design, jak również o właściwości jezdne. Miejski zgiełk, kręta górska droga, czy tor wyścigowy – nowy Hypermotard odnajdzie się świetnie w każdym środowisku. Inżynierowie z Borgo Panigale zbudowali dwie wersje tego modelu – podstawową Hypermotard 950 oraz motocykl dla bardziej wymagających – Hypermotard 950 SP.

Hiper rozrywka
Sercem nowego Hypermotarda jest dwucylindrowa jednostka napędowa Testastretta 11° o pojemności 937 ccm, generująca maksymalną moc 114 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 96 Nm. 80% momentu obrotowego dostępne jest już od 3000 obr./min, a jego wartość nigdy nie spada poniżej 88% wartości maksymalnej w zakresie od 5000 do 9000 obr./min! Te liczby gwarantują niesłabnące, pozytywne emocje podczas jazdy.

Silnik został odchudzony aż o 1,5 kg dzięki zastosowaniu nowej, lżejszej pokrywy sprzęgła oraz alternatora, lżejszego wybieraka biegów, aluminiowych (a nie jak w poprzedniej wersji – stalowych) napinaczy pasków oraz magnezowych pokryw zaworów. Nie tylko jego masa się zmieniła, ale także wzrosła moc – aż o 4 KM! Zastosowano w nim także inne przepustnice o średnicy 53 mm, które kontrolowane są przez nowy sterownik elektroniczny oraz system Ride-by-Wire. Wszystko po to, by dostarczyć jeszcze większej frajdy z jazdy!

Adrenalinę, którą oferuje Hypermotard 950, użytkownik może dozować w ramach dostępnych trzech trybów jazdy:

  • Sport, który dostarcza pełnego zakresu mocy (114 KM); dedykowany jeździe sportowej na krętych trasach lub na torze wyścigowym.
  • Touring, czyli idealny do dłuższych wyjazdów poza miasto, dla kierowców, preferujących płynną i łagodną jazdę.
  • Urban, który zaprogramowany jest przede wszystkim do jazdy miejskiej oraz w warunkach pogorszonej przyczepności, na przykład podczas deszczu.

Płynnie w górę i w dół!
Aby zapewnić optymalne wykorzystanie potencjału momentu obrotowego, skrzynia biegów wykorzystuje system Ducati Quick Shift EVO (DQS EVO) wspomagający zmianę oraz redukcję przełożeń. DQS EVO wykorzystuje informacje o kącie pochylenia motocykla, aby zmaksymalizować stabilność pojazdu w czasie zmiany biegów w zakrętach. Oprócz skrócenia czasu zmiany przełożenia, DQS EVO umożliwia redukcję biegów bez użycia sprzęgła, zapewniając tym samym jeszcze bardziej efektywne hamowanie w zakrętach.

DQS EVO dostępny jest w wersji standardowej jako opcja, a w wersji SP jako podstawowe wyposażenie.

Stabilny w każdym momencie
Ramę nowego modelu Hypermotard zaprojektowano tak, aby prowadził się stabilnie przy dużych prędkościach, ale jednocześnie był jak najbardziej zwrotny i zwinny podczas jazdy po mieście czy po torze. Udało się to osiągnąć dzięki bardzo szerokiemu kątowi skrętu o wartości 70° oraz krótkiemu rozstawowi osi sięgającemu 1493 mm (1498 mm w wersji SP).

Niezmiennie bezpiecznie 
Aby jazda w każdych warunkach była bezpieczna, model Hypermotard został wyposażony w Ducati Safety Pack, w którego w skład wchodzą następujące systemy bezpieczeństwa:

•    działający w zakrętach, najnowocześniejszy system Bosch Cornering ABS,
•    wielostopniowa kontrola trakcji Ducati Traction Control,
•    Ducati Wheelie Control, czyli system ograniczający podnoszenie się przedniego koła w trakcie dynamicznego startu, umożliwiający również ustawienie poziomu maksymalnego unoszenia się koła.

Maksymalne zespolenie człowieka z maszyną
Nowy model otrzymał szerszą kierownicę, która ma zapewnić zarówno komfortową pozycję, jak i optymalną kontrolę nad motocyklem. Ponadto zwężono i wydłużono siodło, a w wersji SP dodatkowo je wypłaszczono. Zabieg ten nie tyle miał podkreślić zgodność całego projektu z wyglądem motocykli z rodziny supermoto, ale przede wszystkim zapewnić najlepsze z możliwych zespolenie kierowcy z maszyną.

Zawieszenie – komfort i osiągi
Bezpośredni wpływ na komfort jazdy ma zawieszenie – z przodu w wersji standardowej zastosowano w pełni regulowany widelec Marzocchi upside down o średnicy 45 mm. Z tyłu zaś wykorzystano regulowany amortyzator Sachs, zapewniający skok koła 150 mm.

Wersja SP natomiast została wyposażona w pełni regulowany widelec przedni firmy Öhlins o średnicy 48 mm i skoku 185 mm oraz tylny w pełni regulowany amortyzator marki Öhlins zapewniający 175 mm skoku. Tylko od użytkownika nowego Hypermotarda zależy, czy zawieszenie swojego motocykla zestroi w stronę komfortu jazdy, czy też w kierunku najlepszych osiągów!

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o motocyklach Ducati, lub umówić się na jazdę testową? – kliknij TUTAJ